Problemen met snelheid BCB

Alle vragen en gegevens over Adomi release 2016

Problemen met snelheid BCB

Berichtdoor m.bel01 » 08 apr 2017 08:33

Sinds enkele weken heb ik problemen met de snelheid van adomi en de BCB. Als ik namelijk een component vanuit de bcb wil plaatsen in de tekening dan duurt dit voor bijvoorbeeld een toilet ca. 30 seconden.

Dit heb ik met de versie adomi 2014 T/ASD6.14.0.4 en de BCB 6.6.1.8 en ook met de versie adomi2016D/ASD6.15/BCB7.0.

Dan is het zo dat ik in eerste instantie op 2 verschillende locaties een pc had met windows 7 besturing en norman virus scanner. Doordat ik deze problemen had heb ik mijn prive pc compleet opnieuw laten installeren met windows 10 en kaspersky virus scanner en heb daarop eerst adomi 2014 al hierboven vermeld geinstalleerd maar ook toen bleek het probleem niet opgelost te zijn :oops: Daarop heb ik dus ook adomi 2016 geinstalleerd als hierboven maar ook toen nog geen resultaat. :oops:

Dus al met al een groot probleem en zou graag van jullie willen vernemen of jullie dit ook hebben en of deze melding ook bij de support ligt want op dit moment heb ik het idee dat het geen prioriteit heeft (duurt te lang voor een oplossing) en ik niet echt met mijn productie verder kan en wat ons klanten kan gaan kosten.
m.bel01

Re: Problemen met snelheid BCB

Berichtdoor abocad » 09 apr 2017 09:51

Beste Martin,

Het snelheidsprobleem is complex doordat er meerdere oorzaken zijn voor het verschijnsel. Niet alle systemen hebben er zodanig last van wat duidt op een effect wat veroorzaakt wordt door hardware, driver of virusscanner i.c.m. de Windows versie. Ik hoop dat hiermee enig inzicht te geven waarom we nog niet direct een oplossing hebben kunnen bieden. Er wordt op dit moment door verschillende mensen bij ons team aan gewerkt.

met vriendelijke groet,
Klaas-Jan
Twee Snoeken
abocad

Berichtdoor m.bel01 » 08 mei 2017 17:25

Wij zijn nu al meer als een maand onderweg en nog steeds heeft men geen oplossing gevonden voor de snelheid. Ik begreep dat er meerdere partijen last van hebben maar ik krijg het idee dat dit probleem niet ernstig genoeg is want het gaat allemaal zo stroperig.

Ik weet niet of er meerdere bedrijven problemen mee hebben maar het probleem is alsvolgt. Als ik bijvoorbeeld een component vanuit de bcb wil plaatsen in adomi dan doet deze daar ongeveer een minuut over en dan pas kun je weer verder.
Dit is bij meerdere componenten zo en wat ik begreep heeft dit te maken met hoe ze nu in de bcb de componenten maken, er is wat veranderd ten op zichte van vorige versies.

Ik probeer nu al met diverse mailtjes/appjes/telefoontje enz. hier wat meer druk op te krijgen maar helemaal niets helpt.

Dus ik wil iedereen welke hier last van heeft willen vragen om hier een melding van te doen zodat er misschien wat prioriteit krijgt.
m.bel01

Berichtdoor abocad » 12 mei 2017 08:06

Even een update van ons onderzoek. Inmiddels hebben wij kunnen vinden waar de traagheid vandaan komt. Binnen onze software hebben wij optimalisaties kunnen doorvoeren. Daarmee worden componentplaatsingen weer met normale snelheid geplaatst. Woensdag hebben we via internet de computer van Martin Bel overgenomen en daar ontdekte we dat de grote traagheid die hij ondervond door zijn systeem zelf werd veroorzaakt. Het project geplaatst op een andere harddisk gaf een snelheidsverbetering van 10 keer.

Advies voor andere gebruikers die mogelijk een vergelijkbaar probleem hebben, probeer even het project op een ander (harddisk) station bijvoorbeeld even op een projectmap op station C:\

met vriendelijke groet,
Klaas-Jan
Twee Snoeken
abocad

Keer terug naar Adomi 2016