Artlantis

Vragen hoe je moet renderen of shadings maakt met Arkey? Waar kan je handige texturen vinden? Je vind het hier.
Forumregels
godaddy web statistics
De algemene forumregels zijn na te lezen via deze link.

Uitleg:
Hoe kan je eenvoudig een afbeelding plaatsen in een bericht:
- Houd SHIFT-toets ingedrukt en KLIK HIER
- Kopieer de "Thumbnail voor Forum (1)" link die na het uploaden wordt gegeven bij de keuzeopties
- Plaats die link in je forumbericht.

Artlantis

Berichtdoor Bart Aarts » 11 maart 2009 14:23

Beste lezer(s),

Ik overweeg om over te gaan tot aanschaf van Artlantis Studio om zodoende aangemaakte modellen in Arkey/ASD te renderen.

Nu is het zo dat je daarvoor het model dient te exporteren naar bijv. dwg-formaat.
Het project is aangemaakt in Arkey 5 dus dien ik dit met de bijbehorende mogelijkheden te exporteren, de grote vraag is dan ook, hoe?

Kan iemand aangeven welke opties ik aan en welke opties ik juist uit moet zetten om een bruikbaar model te kunnen exporteren, bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,
Bart Aarts
Bart Aarts

Re: Artlantis

Berichtdoor abocad » 11 maart 2009 16:28

Hoi Bart,

In de bijlage het juiste export profiel. Plaats dit in de map van je Arkey 5 programma om te gebruiken bij export vanuit Arkey 5. Export vanuit Arkey 6 gaat (veel) beter.

Groet,
Klaas-Jan

dwg_artlantis.zip
Laatst bijgewerkt door abocad op 11 maart 2009 19:13, in totaal 1 keer bewerkt.
abocad

Berichtdoor donschuit » 17 maart 2009 19:35

Klaas Jan,

Alles goed?

Ik heb vorige maand ook een keer geprobeerd een export te maken met dat bestand die je me gestuurd had. Klopt het dat de kozijnenfunctie hier niet goed op reageert?
Ik krijg namelijk alleen maar lijnen die allemaal hetzelfde materiaal krijgen.
Verder ben ik nog niet echt bezig met 3D tekenen. Is nog even te druk, maar dat is ook wel lekker

Ik hoor graag van je.
donschuit

Artlantis

Berichtdoor Schuit » 20 maart 2009 11:39

Op de site http://www.archiradar.it/ zijn veel gratis Artlantis objects, en billboards te downloaden.
Nog een link http://archicado.free.fr/frames/cadbillboard.html
Laatst bijgewerkt door Schuit op 05 jun 2009 12:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Schuit

Berichtdoor abocad » 20 maart 2009 21:10

Hallo Don,

Voor je ASD kozijnen kun je voor elk onderdeel een andere 3D weergave in de materiaal-catalogus kiezen.

ASDmateriaal.jpg

Voor export naar Artlantis vanuit Arkey 5 is dan vooral het verschil in de index belangrijk. In Arkey 6 is het belangrijk dat het een eigen visualisatiestijl heeft.

Groet,
Klaas-Jan
abocad

Berichtdoor Bart Aarts » 25 mei 2011 08:24

@abocad

Hoi Klaas Jan,

Hoe doe je dit in Arkey 8?
Als ik nu namelijk een model exporteer met daarin een ASD kozijn dan kan ik alleen het complete kozijn selecteren.
Wanneer ik dus voor bijvoorbeeld het raam een afwijkende kleur wil kiezen kan dat niet.

Groetjes,
Bart
Bart Aarts

Berichtdoor Rene » 27 jul 2011 07:01

Bart Aarts schreef:Hoe doe je dit in Arkey 8?
Op de site van de 2 snoeken is er nu ook een Pdf te downloaden met uitleg voor Arkey 5.2 en Arkey 8:
In dit document leest u op welke manier u bestanden kunt exporteren vanuit ARKEY. Zodat u een model verder kunt bewerken in het renderingspakket Artlantis.

http://support.digitalehuis.nl/Download ... 3&Versie=9
Misschien heb je daar ook wat aan?

Genoemd bestaand extern niet meer beschikbaar? Klik hier om te downloaden via Arknet2
Rene
Site Admin

Keer terug naar Arkey - Renderingen, presentaties en shadings